Hvad siger de unge!

Privat weekend kursus for unge.

Jeg følte, at det var meget interaktivt og direkte, men på en sjov måde! De unikke ting vi lavede (rideterapi, øvelser) var meget anderledes end almindelig terapi og jeg følte personligt at det var meget godt at jeg alligevel kunne få lidt “rigtig” terapi… 
Jeg har også nydt godt af de øvelser, vi trænede med maven og måden at gå på – de er ting, man kan tage med sig og bruge i fremtiden, og jeg syntes det virker godt! Alt i alt var det ret sjovt – jeg følte også at i var virkelig gode lærere og det føltes meget personligt og behageligt! Jeg er fan!
Emil 15 år.

Projekt ‘unge & stress’ i Farum, Stavnsholtkirken. Et samarbejde med præst Ulla Sallicath.

Evaluering med udgangspunkt i tegninger, hvor deltagerne har tegnet, hvordan de oplevede sig ved projektets start og slutning.

Pige 18 år.

Ved start af projektet:

– Spørgsmålstegn i forhold til at forsætte gymnasiet (efter stress sygemelding i 2.g)
– Psykolog (gik i individuel terapi da projektet startede), meget snak, lyst til at sove.
– Opfattede gruppen som en samling af individer i starten.

Sidste gang i projektet (Evaluering med udgangspunkt i tegning):

– Oplever gruppen som en samlet gruppe, som kan påvirke hinanden positivt.
– Ens huse med opgaver/facade/skeletter i skabet.
– Lysthus, bedre til at se det positive også i det små.
– Vælge det man har lyst til.

Pige 15 år.

Ved start af projektet:

– Ensformighed
– Alenehed, svært at se noget perspektiv.
– Lænker, hjælpeløs, nøgen og tomme øjne.

Sidste gang i projektet:

– Ikke alene mere pga. de andre i gruppen
– At dele
– På vej op
– Mere liv i livet
– Mere liv i øjnene.

Pige 14 år.

Ved projekt start:

– For mange lektier
– Stress
– Ensartethed
– Falde ned/sammen

Sidste gang i projektet:

– Plads til mere sjov
– Se venner
– Mere glæde.

Dreng 14 år.

Ved projekt start:

– 80 % at have det skidt
– 20 % at have det godt

Sidste gang i projektet:

– 80 % at have det godt
– 20 % at havde det dårligt
– Bedre til at lave lektier og ikke bekymre sig unødigt.